Od poniedziałku tras W-Z od Wólczańskiej do Kilińskiego przejezdna jest praktycznie tylko dla autobusów i taksówek. I to nie tylko dlatego, że dla ruchu pozostały dostępne w wielu miejscach tylko po dwa pasy, z których jeden to buspas – wszystkie inne pojazdy muszą skręcać z alei Mickiewicza i Piłsudskiego w pierwszą napotkaną przecznicę w prawo.
Na alei Mickiewicza wyłączona z ruchu została część drogi, która biegnie pod wiaduktem . Przejazd możliwy jest tylko górną jezdnią, prowadząca do skrzyżowania Mickiewicza - Żeromskiego.
Na al. Piłsudskiego od strony Widzewa, na skrzyżowaniu Marszałków wyznaczono aż dwa pasy do skrętu w lewo w Śmigłego-Rydza. Ma to zachęcić kierowców do wcześniejszego zjechania z trasy W-Z. Natomiast ci kierowcy, którzy zdecydują się pojechać dalej prosto w stronę centrum i tak będą musieli skręcić w Kilińskiego (w lewo lub w prawo).
Kierowcy, którzy z Piłsudskiego będą chcieli skręcać w prawo (w stronę budowanego dworca Fabrycznego) muszą pamiętać, że na odcinku od Tuwima do Nawrot ulica Kilińśkiego jest jednokierunkowa – po dojechaniu do ul. Nawrot trzeba skręcić w prawo, a później w lewo w Dowborczyków i Tuwima.
Od 4 listopada nie będzie można przeciąć trasy W-Z jadąc ulicą Wólczańską i aleją Kościuszki (przejazd tylko dla tramwajów).
Kierowcy jadący Wólczańską z północy, mogą tylko skręcić w prawo w kierunku Żeromskiego, a ci, którzy jadą z południa muszą skręcić w prawo, w kierunku al. Kościuszki. Trzeba jednak pamiętać, że dotyczy to tylko docelowych wjazdów, np. mieszkańców.
Jeszcze inaczej jest na al. Kościuszki. Samochody jadące z północy Łodzi nie będą mogły przejechać skrzyżowania na wprost ani nawet skręcenia w prawo w al. Mickiewicza. Kierowcy którzy dojadą do alei Mickiewicza będą musieli zawrócić zaraz za przejściem dla pieszych. Zawracanie umożliwa tzw. przewiązka, którą w minioną środę i czwartek zrobili drogowcy.
Po południowej stronie alei Kościuszki możliwy jest skręt w prawo w aleję Mickiewicza, ale dotyczy to tylko wjazdów docelowych. Wszystkie samochody, oprócz autobusów i taksówek, które pojawią się na nitce przed Centralem i tak będą musiały skręcić w prawo, w Piotrkowską.
Kierowcy, jadący ulicą Sienkiewicza, mogą przejeżdżać przez skrzyżowanie z aleją Piłsudskiego tylko na wprost.
Łodzianie jadący samochodami ulicą Kilińskiego mogą przeciąć trasę W-Z w obu kierunkach. Jadącym z południa nie wolno jednak skręcać w lewo w stronę Retkini. Za to jadący z północy mogą pojechać prosto, skręcać w lewo w stronę Widzewa lub w prawo w stronę Retkini.
Natomiast samochody jadące ulicą Żeromskiego mogą skręcać w trasę W-Z w obu kierunkach oraz przeciąć ją na wprost.
Dalsze zmiany w organizacji ruchu w centrum nastąpią wiosną 2014 r.
Modernizacja trasy W-Z w Łodzi ma zakończyć się we wrześniu 2015 roku. Oznacza to, że kierowcy na najbliższe dwa lata muszą znaleźć sobie alternatywne trasy między Retkinią a Widzewem. Proponuje im się kilka objazdów.
Jadąc z Retkini na Widzew, należy kierować się: Wróblewskiego - Czerwoną - Milionową - Przybyszewskiego. Kolejne propozycje objazdów to: Mickiewicza - Politechniki - Radwańska - Sienkiewicza - Wigury - Kilińskiego lub Mickiewicza - Żeromskiego - Zamenhofa - Nawrot - Przędzalniana.
Z Widzewa na Retkinię zaleca się trasę: Wydawnicza - Tuwima - Struga, alternatywna trasa to: Piłsudskiego - Kilińskiego - Wigury - Żwirki - Politechniki - Mickiewicza.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?